Loading

Kilka ciekawostek na temat redukcji wagi cz.I

Odchudzanie, redukcja, zrzucenie wagi. Wiele określeń, a ten sam cel. Wiadomo, chodzi tutaj o utratę zbędnych kilogramów. Na ten temat krąży mnóstwo opini. Powstały tysiące diet, które miały okazać się cudem, ale koniec końców w cudowny sposób straciliśmy tylko czas, pieniądze lub marzenia. Okazuje się, że kilogramy, z którymi tak często walczymy, wcale nie spieszą się opuszczać naszego ciała. Co zrobić, kiedy walka z nimi sprawia, że nasza motywacja z dnia na dzień maleje, a one, jak na złość,  w dalszym ciągu wzrastają, lub – w najlepszym przypadku – po prostu zatrzymały się w miejscu, ale i tak jest ich sporo? Ci, co z nimi walczą, zasady odchudzania znają doskonale. Wiedzą o zmniejszonej kaloryczności, o ujemnym bilansie kalorycznym, a także o tym, że należy włączyć w to wszystko aktywność fizyczną. Usiądźmy na chwilę, wyluzujmy i przeanalizujmy wszystko to, co do tej pory zrobiliśmy. Być może po wprowadzeniu kilku zasad, które zaraz opiszę, okaże się, że jednak nie wszystko stracone.

 

Wśród wegan i wegetarian można zaobserwować, że utrzymują oni względnie odpowiednią masę ciała. Dzieje się tak wtedy, kiedy mają różnorodną i dobrze zbilansowaną dietę. Jednak często zdarza się, że ta grupa osób boryka się z dodatkowymi kilogramami, szczególnie w początkowym okresie stosowania tego rodzaju odżywiania. Wniosek jaki z tego płynie, to właśnie nieodpowiednio dobrane produkty. W tym czasie można nie mieć pomysłów na ciekawie skomponowane posiłki, więc pożywienie składa się w dużej mierze z produktów bogatych w węglowodany, szczególnie takich o dużym przetworzeniu. Posiłki są głównie mączne lub ogólnie bogate w cukry proste, stąd właśnie obserwuje się wzrost wagi wsród osób niespożywających mięsa. Niektórzy natomiast, dietę wegetariańską lub wegańską stosują właśnie w celu odchudzenia się. Jednak z tym jest ten sam problem. Nieodpowiednio dobrane produkty spowodują odwrotny skutek.

 

Za głównego winowajcę odkładania się tłuszczu w naszym ciele, uważa się cukier. Odstawiając z naszej diety mięso i produkty zwierzęce, odstawiamy tłuszcz oraz białko, a nie węglowodany. Wtedy, aby uzupełnić to, co odrzuciliśmy, zaczynamy jeść więcej węglowodanów. Jedząc je, po krótkim czasie czujemy głód – i chcemy jeszcze więcej. I tak tworzymy zgubne koło, które sprawia, że zamiast chudnąć – tyjemy. Dlatego dieta wegetariańska lub wegańska nie jest uważana za typową dietę odchudzającą, ale dobrze zbilansowana, może pomóc w utracie zbędnych kilogramów.

 

Podejmując decyzję o przejściu na dietę odchudzającą, powinniśmy zdać sobie sprawę, że nie jest to proces szybki. Dlatego nie ma co wierzyć reklamom, które zapewniają nas o tym, że w krótkim czasie stracimy sporo kilogramów. Chyba, że chcemy, aby one jak najszybciej do nas powróciły po zaprzestaniu stosowania diety. Czyli mowa tu o efekcie jojo, o którym każdy z nas słyszał. Zdrowe podejście do odchudzania opiera się na zrzucaniu tygodniowo od 250 g do 1 kg. Wszystko to zależy również od naszego stanu wyjściowego. Paradoksalnie, szybciej zrzucą kilogramy osoby z większą nadwagą, niż te szczuplejsze, które chcą pozbyć się mniejszej ilości zbędnego balastu. Taki tygodniowy deficyt wagowy zapewni nam zachowanie zdrowia, bez popadania w problemy z zakresu niedoborów, czy też wahań hormonalnych.

 

Jeśli chcemy rozpocząć dietę redukcyjną, najlepiej, jeżeli będziemy stopniowo odejmować kaloryczność z naszego dziennego jadłospisu. Nie jest wskazane stosowanie drastycznych ograniczeń, ponieważ będziemy ciągle czuli się głodni, podirytowani, a w dalszej perspektywie doprowadzimy się do stanów niedożywienia, co może przełożyć się na nasz ogólny stan zdrowia. Ograniczenie nawet 5, 10% ilości przygotowanych do spożycia produktów, może mieć zbawienny skutek. W taki sposób zaczniemy adaptować nasz organizm do spalania kalorii. W trakcie trwania diety, deficyt ten możemy modyfikować tak, aby nasz dzienny jadłospis był ograniczony o ok. 200-500 kcal w ciągu dnia, w zależności od tego, jaki mamy stopień nadwagi.

 

W trakcie trwania diety odchudzającej, nawet najmniejsze efekty są dla nas bardzo korzystne. To oznacza, że organizm pobudza metabolizm do redukowania wagi, dlatego warto być cierpliwym mimo, że cały ten proces może trwać dość długo. Należy nastawić się na to, że tylko w taki sposób osiągniemy dobre dla naszego zdrowia efekty. Zdrowa redukcja to często powolna redukcja. W następnej części dowiemy się, czy w diecie redukcyjnej można pozwolić sobie na pewne odstępstwa i co zrobić w przypadku, kiedy mimo stosowania diety, waga stoi w miejscu.

 

TUTAJ (LINK) znajdziesz cz.II !

X

Zapisz się do newslettera !

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 
Chrup, chrup. Uwielbiamy ciasteczka <3 na naszej stronie są używane pliki cookies :)